שר החוץ גינה את הבכיר האירופי: "זה חייב להיפסק"

שלמה ריזל No Comments on שר החוץ גינה את הבכיר האירופי: "זה חייב להיפסק"

שר החוץ אלי כהן גינה את ההשוואה שהשמיע נציב האיחוד האירופי לנושאי החוץ ג'וזף בורל בין פעולות הטרור הפלסטיני לקורבנות הישראלים ופעולות שמבצע צה"ל נגד הטרור, תקף את מעורבות האיחוד האירופי במימון פעילויות פלסטיניות המעודדות הסתה ותשלומים למשפחות המחבלים, וביקש לדחות כל ניסיון להתערבות בענייניה הפוליטיים הפנימיים של מדינת ישראל

צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשיחה שקיים שר החוץ אלי כהן עם ג'וזף בורל, נציב האיחוד האירופי לנושאי החוץ, תקף השר כהן בחריפות את עמדותיו של בורל המציג חדשות לבקרים תמונה המשווה בין פעילות הטרור הפלסטינית לבין פעילות צה"ל נגד הטרור, עמדה שהביע בורל בין היתר במאמר שפרסם בימים האחרונים בכתב העת Project Syndicat. השר הביע שאט נפש ממאמרו של בורל בו הוא מתעלם מכך שחמאס הינו ארגון טרור, וציין בפניו כי מדובר בתוכן בעל עוול מוסרי הראוי לגינוי.

השר ציין בשיחה את חוסר האיזון המתמשך של האיחוד האירופי בעמדות כלפי ישראל וביקש מהאיחוד האירופי לנקוט בצעדים שיבטאו את הבנת האירופים למצב הביטחוני המורכב בו נמצאת ישראל.

השר כהן הדגיש בשיחתו כי האיחוד האירופי הוא שכן ושותף אסטרטגי של לישראל וכי ישראל מכירה באינטרסים החיוניים של אירופה במזרח התיכון. יחד עם זאת, ציין, כי האיחוד האירופי צריך לאמץ גישה אחרת, כזו המבוססת על מוסר וערכים שתתקבל בברכה על ידי ישראל ותסייע לפיתוח דיאלוג קונסטרוקטיבי.

"אין מקום להשוואה או יצירת איזון בין קורבנות הטרור מן הצד הישראלי לבין הטרוריסטים הפלסטיניים הנתמכים על ידי הרשות הפלסטינית. ההתערבות של האיחוד האירופי בפוליטיקה הפנים ישראלית ומימון פעילויות פלסטיניות המעודדות הסתה ותשלומים למשפחות מחבלים חייבים להיפסק" אמר כהן.



0 תגובות